Rendezvénynaptár
« 2017 December »
H K Sz Cs P Sz V
2728293012345678910111213141516171819202122232425262728293031

Magyar Természetjáró Szövetség

Magyar Szabadidősport Szövetség

Nordic walkingról

NORDIC WALKING – MINDENKI SPORTJA


A NORDIC WALKING amelyet “Mindenki sportjának” lehet nevezni, egyre népszerűbb lesz Magyarországon. Ez a gyalogló technika hasonlít a természetes emberi mozgásra és kitűnő bevezetés a mozgásélménnyel sportos életmódhoz.

Amikor én évekkel ezelőtt az első németországi „északi gyaloglót” láttam, ugyanúgy csodálkoztam, mint ahogyan most Magyarországon csodálkoznak a bottal gyalogló csoportokon. Akkor még nem tudtam, hogy milyen jó hatással van a szervezetünkre, egészségünk óvására, teljesítőképességünk megőrzésére és javítására.

A speciális botok alkalmazása miatt a kar és a felsőtestünk izomzata többet teljesít és ez kifejezetten fontos a gerinc mély hátizmainak erősítéséhez. A botok helyes használatánál javul a testtartás és így aránylag rövid időn belül megszűnik a gyakori, sokszor évek óta tartó fájdalom a váll- és nyaki izomzatban. Természetesen erősíti a lábakat is és mindezek mellett nem terheli meg a szervezetet annyira, mint a futás.

A szabadban, a természetben, mint minden sport és mozgásforma,  stresszcsökkentő hatása  van, nyugtat és oldja a feszültséget.

Nemcsak a fiatalok, hanem az idősebbek is kedvelik ezt a mozgásfajtát, hiszen  a botok használata az egyensúlyérzetet növeli, így a gyaloglásnál biztonságérzetet ad.

Sokszor foglalkozom nyugdíjasokkal, akik csillogó szemmel és mosolyogva mondják már az első foglalkozás után, hogy ilyen távot már régen nem tudtak megtenni fájdalom nélkül.

NORDIC WALKING alkalmas az emberi egészségre veszélyes betegségek, legfőképpen a szív- és érrendszeri megbetegedések - magas vérnyomás, öregkori cukorbetegség, agyvérzés, szívinfartus - megelőzésére. Túlsúlyosak, sportot elkezdők és újrakezdők valamint sérülések utáni rehabilitációban is segíthet a terhelés ideális fokozásában. Évek óta vezetek speciális csoportokat amelyek résztevevői között cukorbetegek is vannak és már jónéhányan beszámoltak arról, hogy mióta rendszeresen NORDIC WALKINGoznak a vércukorszintjük és közérzetük jelentősen és tartósan javult.

Személyes tapasztalatom alapján tudom, hogy azok a szabadidősportolók, akik szakember segítségével tanulták meg a helyes technikát – jóval gyorsabban és technikailag helyesen tanulják meg a mozgást.


Jó egészséget és sok sikert kívánok minden NORDIC WALKINGozóknak!

Géczi Anikó, okleveles nordic walking tréner